Kleuren aan de toekomst
Open blik, open geest
Werken aan de schooleigen Christelijke identiteit
Wij zijn een katholieke dialoogschool met een schooleigen identiteit waar we willen en durven voor uitkomen. In deze verbondenheid met elkaar willen we het zelfbeeld van de kleuters versterken en hun beeld op de maatschappij verruimen. Zo creëren we niet alleen een ‘leergemeenschap’, maar ook een
‘leefgemeenschap’ die we vormgeven in een sfeer van vertrouwen, openheid en respect.
Deze waarden zitten in onze identiteit waarbij we aandacht hebben voor de christelijke beleving doorheen het schoolleven. Dit is het fundament van onze schoolwerking.
Beste versie van jezelf
Werken aan een geïntegreerd onderwijsinhoudelijk aanbod
Wij geloven in de groeikracht van elke kleuter. Uniek met zijn eigen talenten en uitdagingen waarop wij ons aanbod naar draagkracht afstemmen. De harmonische ontwikkeling staat hierbij centraal met aandacht voor hoofd, hart en handen. We volgen hiervoor de leerlijnen uit het leerplan ZILL waarin de leerstappen logisch worden opgebouwd. Daarnaast vinden we het belangrijk dat ons aanbod samenhangend is, zodat kleuters spelenderwijs verbanden leren leggen in verschillende situaties. Dit draagt bij aan hun zelfstandigheid, vaardigheden en de ontwikkeling van hun totale persoonlijkheid.
Zie ons doen
Werken aan een stimulerend opvoedingsklimaat en een doeltreffende didactische aanpak
Als school streven we naar een positief en veilig klasklimaat waarin elke kleuter zich thuis voelt en ontdekt dat fouten maken eigen is aan het leerproces.
Met een empathische houding, een rijk taalaanbod en een doelgerichte aanpak speelt de leraar een sleutelrol om diepgaand leren te bekomen door onder andere hoekenverrijking en thematische uitdaging. Tijdens het leerproces van onze kleuters durven wij hoge, maar realistische verwachtingen te stellen en brengen we de vorderingen systematisch in kaart, in samenwerking met alle betrokkenen. Daarnaast inspireren vernieuwingen ons om voortdurend te investeren in de ontwikkeling van onze pedagogische kennis en didactische expertise.
Zorgbreed - Kansrijk
Werken aan de ontplooiing van elke kleuter, vanuit een brede zorg
Optimale groeikansen voor elk van onze kleuters!
Daar gaan we voor, door een krachtige leeromgeving te creëren vanuit een brede basiszorg. Als school gaan wij de risico’s detecteren die de ontwikkeling van de kleuter in de weg staan om ze vervolgens binnen onze expertise aan te pakken. Zo kunnen we onze werking afstemmen op de specifieke onderwijsbehoeften van elke kleuter, rekening houdend met de context.
In deze opvolging van het ontwikkelingsproces staat de leraar er niet alleen voor. Door samenwerking en overleg kunnen zij rekenen op de ondersteuning van collega’s, de zorgcoördinator, de directie en externen. De ouders worden bij elke stap in dit proces nauw betrokken.
Samen SCHOOL maken
Werken aan een school als een gemeenschap, als een organisatie
Vanuit de leuze ‘Samenwerken is kracht’ kleuren we met een enthousiast team mee aan de ontwikkeling van je kleuter. Iedereen draagt zijn steentje bij tot een zorgzame, eigentijdse school. In dit klimaat kunnen alle belanghebbenden hun rol ten volle spelen en gaan we samen voor kwaliteitsvol onderwijs. Geregelde evaluatie, opvolging van verslagen en bijsturing zorgen voor een continue controle van onze interne kwaliteitszorg.
Het gemeenschappelijk geloof in teamkracht doet ons als persoon en als school groeien!